fredag, juli 06, 2007

Klockan var ca 20:00 och ute var det +13 grader och regn när jag och M bestämde oss för att ta en kvällspromenad. Iklädd min (nya, röda fina…dyra) regnjacka steg jag ut genom porten. En kylig regnvind smekte mitt ansikte. Det kändes som de första vindarna på hösten - Härligt.

Det kan tänkas att det är skottpengar på en sådan tanke såhär i semestertider. Men jag som varken snart har slut på semester, eller just påbörjat eller för den delen ens har semester i sommar, börjar så smått längta till hösten.


"Det är nog typ min favvoårstid"

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker att tanken om hösten redan /eftersom du gillar den/ är härlig. Tänk när du tänker tillbaks på hösten -07. Ååå, den som var så härlig och låång, flera månader, det var den allra bästa. Regn och rusk och så någon dag riktigt sommarvarmt.

Jag som börjar min semester på måndag tycker att det är rätt skönt också att den startar med gråmulet och lite regn, för då kan jag göra just ingenting...men sen så SKA solen lysa för vi ska ju till Gotland och där lyser solen...eller?

Kram och hälsningar från S-tuna

Anonym sa...

Glömde säga att du har en jättefin blogg.

Anna sa...

Ewa - kul att du kommenterat min blogg! Nu har helt plötsligt mina kommentarer ökat med 100% ;)

Som sagt var gillar jag hösten, men har full förståelse för alla som har semester. Vi behöver ju solen för att orka hösten och vinter. Och… solen skiner ALLTID på Gotland.
Hoppas ni får en härlig semestervecka tillsammans!

Anonym sa...

Skönt att höra att solen ALLTID skiner på Gotland :) för här regnar det mer och mer och jag har raggsockorna på...burr