onsdag, juli 04, 2007

Kycklingfilé eller pasta? Handväska eller inte?

På senare tid har jag insett/märkt att jag allt oftare drabbas av beslutsångest. Har även vissa vänner som kommenterat detta. När jag har alternativ, vilket man ju så ofta har vid beslut, kan jag inte förmå mig att fatta ett snabbt beslut som jag känner mig bekväm med. Detta handlat främst om helt ”oviktiga” saker som tex. vilken mat jag skall beställa på restaurang eller senast om jag skulle ta med väska in på festivalområdet eller ej. Tror att det kan ha att göra med att jag i mitt arbete JÄMT måste fatta beslut. Inbillar mig att det helt enkelt inte räcker till med beslut till mitt eget privata liv. Undrar bara hur man ska komma ifrån detta…?

5 kommentarer:

Susanna sa...

Och en passande bild hittade du! :) Beslut är svårt. Och ibland måste man få vara beslutfri - inte behöva välja. Kram på dig!

Anna sa...

Det värsta är bara att man ju vet att det kommer svårare beslut fram i livet och då kan man ju fundera på varför man ödslade energi på att fundera på den där kycklingen...

Tack för dina kommentarer - du är ju som den enda som kommer med (klyftiga/bra/fina/snälla) kommentarer.

Min trognaste läsare (vad jag vet i alla fall) ;)

Anonym sa...

Varför kör du inte bara med "blunda och peka" tekniken?? Men det har även sina nackdelar du kan t.ex. få en flaska wiskey till dina aperitifer, ,
Eller då kan du ju alltid låta din sämre hälft välja åt dig, då har du ju alltid någon att skylla på.

Anna sa...

Så sant! Hehe...ja det skulle vara kul om Mr. H skulle bestämma om jag ska lämna handväskan hemma... :)

Anonym sa...

Hej på dig! Tänkte vara anonym och lite hemlig.. :) Jag VET att det beror på alla beslut du måste ta på jobbet, här hemma hos oss är det precis likadant! Typ -"vad ska vi äta till middag?" är inte ett lätt beslut..