torsdag, maj 31, 2007

Den förlorade genen

Sitter här i klädkammaren och försöker undvika den hemska tanken på kvällens egentliga sysselsättning – städning. Får sushi-middags-sällskap imorgon och lägenheten är inte städad…än. Underligt hur mycket annat spännande man kan hitta på för att ursäkta sig från uppgiften.



Men jag är ju sjuk, det har jag ju redan konstaterat. Jag kan ju inte städa. Det var ju det där med genen – den som jag inte hade. Frågan är bara hur länge jag kan skjuta på det oundvikliga…ett tag till i alla fall…

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ta det lite lätt idag, du vet vad som väntar på lördag. Tre rum och kök.
Kjell

Anna sa...

hum...om det då var mina egna tre rum.
Jag tog mig faktiskt i kragen och städade igår, men det var segt. Ska man ba besök så måste man ju iaf röja det allra värsta.