söndag, maj 13, 2007

Saknaden av en gen

Jag har insett att jag saknar en gen, Städgenen tror jag att den heter på läkarspråk. Alla andra verkar ha den, speciellt min mamma. Därför är saknaden så oerhört stor – jag kunde ju ha ärvt den så enkelt. Genen är hos mig i princip obefintlig. Eller i alla fall väldigt overksam. Saknaden av genen leder till en plågsam sjukdom: Den dåliga städdisciplinen . Symtomen visar sig bland annat i form av klädhögar, dammråttor, skitiga fönster, stora ”ska-till-återviningen-högar”, en svällande tvättkort och lite skit i hörnen…

Jag har en fantastisk mor som har hjälpt mig när jag är som mest sjuk. Bland annat hade hon putsat mina fönster under tiden vi var på semester. (1000 tack mamma!)

Jag vet inte om sjukdomen är obotlig, jag är rädd för det. Inte heller om den är ärftlig, jag har inte ärvt den och hoppas innerligt att jag inte för vidare den. Jag tror dock att den kan vara smittsam, min sambo har uppvisat vissa symtom.

Just nu önskar jag bara att jag blev frisk.

1 kommentar:

Susanna sa...

Är också smittad! Mitt hem är min borg, men också mitt skräpberg...