onsdag, maj 09, 2007

Den 26:e födelsedagen

När man var liten trodde man aldrig att man skulle bli äldre. Eller inte att det skulle gå så fort i alla fall. När man som liten lyckades träffa på en gammstör, som då kanske råkade vara 26 år, trodde man knappt att det var sant: Kunde någon verkligen bli så gammal. Ja, för antingen var ju alla barn, mamma/pappa, eller gammal som farfar.

På mellanstadiet hade vi en lärarvikarie, som just knappast var äldre än 26- han var jättegammal! Vi kallade honom för kycklingen. För han gick utåtfot vankandes som en pingvin. (Hur sen pingvinen blev kyckling och sedermera chicken förtäljer ej historien). Jag skulle vara ”cool” och driva lite med hela pingvin-/kycklingsituationen varvid jag sjunger; ”Jag vill ha Johan tonight…” För er som kommer ihåg den gamla trudelutten till kycklingreklamen ”Jag vill ha chicken tonight…” förstår var jag ville komma. Mina jämnåriga klasskamrater förstod det inte…


Jag tror jag var 11 år och redan då förstod ingen mina skämt.

Jag fyller förresten 26 år idag. Jag är varken gammal eller skämtar bättre nu.




3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis på 26 årsdagen!!!Kram Ankan

Susanna sa...

Grattis på födelsedagen, kompis! Kram från din idol

:)

Anonym sa...

Jag minns lektionen när du sjöng om "Jag vill ha Johan tonight"... Sitter här och flinar när jag tänker tillbaka :)

Grattis än en gång!

Pussochkramochnypistjärten!