fredag, maj 18, 2007

Talang 2007

Brukar ibland fundera på vad man egentligen skulle kunnat bli.
Tänk om jag bär på en massa oupptäckta oanvända talanger som bara ligger där till ingen nytta. Det kanske finns sådant som jag inte vet om, och mest troligast inte kommer att undersöka om jag har…

Jag har spelat fotboll, men där var jag ingen talang direkt. Det enda jag var riktigt bra på var att kasta inkast. Det är väl i och för sig bra, till viss del - men man blir inget fotbollsproffs för det direkt.
Jag har spelat gitarr. Det var jag faktiskt ganska bra på men orkade tillslut inte göra gitarrläxorna…så ingen gitarrtalang heller.

Tänk om jag är jätteduktig på att spela cello eller hästpolo? Kanske är en hejjare på att bygga vikingabåtar eller skriva filmmanus? Jag kanske rent av skulle kunna bli världsledande på…eller…nja…kanske inte…

Ikväll är det talang 2007 på tv - för de riktiga talangerna...eller i alla fall de som kom med på tv.

3 kommentarer:

Susanna sa...

Jag är ju en hejare på att snacka baklänges, men tyvärr har det inte lett till en lysande karriär i showbiz... :)

Anna sa...

Det kansk inte är "tillrääääklit komersiääällt" som Bert skulle ha uttryckt sig.. ;)

Anonym sa...

Du kanske kan bli en hejare på att städa. Du kan komma hem ska vi göra en utvärdering