måndag, maj 14, 2007

Kedjebrev

Jag får alltid stora hurrven av dessa. Tänker alltid att jag ska skippa läsa dessa och bara radera om jag får dem på mailen. Trots detta läser jag alltid och drabbas av en smula ångest när det längst ner i mailen står: ”Om du inte skickar detta brev till 5 andra personer kommer du att drabbas av olycka i åratal.. .”

Shit!

Tänk om det verkligen är så. Men vem startar kedjebrev och vem bestämmer hur mycket och vilken olycka jag ska drabbas av om jag nu inte skickar vidare mailet till 5, 10, 100 av mina vänner. Jag brukar ofta trösta mig med att saker händer av någon form av anledning. Kalla det ödet eller något annat. Men att ett kedjebrev skulle vara slutet på min lycka är nog föga troligt...eller…

Shit!

Jag kanske borde skicka iväg mailen ändå, bara för att vara på den säkra sidan. Nä förresten, jag vill ju inte försätta 5, 10, 100 av mina vänner i samma sits. Tänk om de inte skickar vidare och olyckan drabbar dem – det vill jag ju inte.

Shit! Ibland har jag ju skickat vidare… Tänk om jag medverkat i någon annans olycka?? Fast samtidigt så drabbar ju mina vänners olycka mig själv…

Kedjebrev...det borde heta kedjeolycka

3 kommentarer:

Susanna sa...

Kedjebrev går verkligen fetbort! Och sådana med bonsaikatter...

Raderar dem på en gång utan att läsa dem. Tror att jag blir lycklig om jag raderar 5 brev istället för att skicka dem till 5 kompisar... :)

Anonym sa...

Mor Birgit tackar för de 1000 tacken

Anna sa...

Anonym = Pappa

Hälsa mamma att hon kan få 1000 kramar till!

/ Anna