torsdag, maj 24, 2007

Oxen 21/4- 21/5

Fick ett kort av min vän M.
Hon hade fått ett födelsedagskort med egenskaper och sidor beskrivet för hennes stjärntecken. Hon tyckte att så mycket av det som stod på kortet stämde in på henne så hon köpte ett lika dant kort till mig, ja fast med mitt stjärntecken. Jag brukar inte tro på astrologi. Det låter föga troligt att alla oxar i hela världen ska ha en torsdag som, enligt Aftonbladet skall "... blir avkopplande, lite romantisk också kanske men framför allt vilsam och lagom underhållande..." - vad nu det egentligen säger om dagen...

Men detta stod i alla fall på mitt kort. Ni som känner mig får väl avgöra hur mycket av det som stämmer: Egenskaper
Envis, materialistisk, starkt rättvisebehov, mod, familjebunden, rädd för förändringar, stort skönhetsbehov, god kock, njutningsmänniska, praktisk, längtan efter bekvämligheter och lyx, trög, tålamod, ägandebehov, ekonominsk, sinne för humor, behov av materialistisk trygghet, konstnärlig, känslig, fin vän, sensuell. Älskar goda dofter, svag för god mat, plikttrogen, balanserad, lättsam.

Oxens bästa sidor
Psykisk och fysisk stark, förnuftig, arbetsam, trofast, ärlig, pålitlig lojal.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var helgarderat flera gånger om
Kjell