onsdag, maj 23, 2007

Kropp till salu...

... för en billig penning. Hade tänkt mig 30-40 kr
(eller möjligtvis en Rörstrandsmugg)
Jag har en köpare vid namn Blodcentralen...



Vår vuxna människokropp rymmer omkring 4-5 liter blod. Som blodgivare lämnar jag ungefär 4,5 deciliter. Det är ju ingenting, att kroppen sedan ersätter blodvolymen inom ett dygn gör ju saken än mer enkel. Tanken att kunna rädda en annan människas liv är ganska fantastisk.
En halvtimme och 4 dl är det alla gånger värt.
Jag har varit blodgivare sedan jag fyllde 18 år och kommer
att fortsätta ge blod så länge de vill ha mig.

Nästa gång det är dax är den 30/5...

För er som är intresserade gå till www.geblod.nu

3 kommentarer:

Susanna sa...

Jag vill ge bort mitt blod också, men det brukar inte funka. Det kommer lite blod och sedan tar det stopp. Alltid något strul... Kanske får ge det en chans till innan jag ger upp!

Anna sa...

Det är nog mitt sätt att känna att man gör nytta här i världen..å du gör ju så mycket annan nytta så det är ok att du inte kan ge blod... ;)

Markus sa...

Jag kommer till hösten att se om jag kan ge blod eller inte, ,